Noticias Noticias da Mesa

A publicidade en galego induce 谩 compra ao 60% da xente nova, segundo unha enquisa sobre o sextor textil feita a millennials

A Mesa Pola Normalizaci贸n Ling眉铆stica publica o estudo de Anabel Antela A lingua galega no sector textil. Visi贸n, opini贸n e posici贸n da xeraci贸n millennial galega, co apoio do departamento de Lingua da Deputaci贸n de Pontevedra

Compostela, 23 de decembro de 2020.- Segundo recolle o estudo de Anabel Antela A lingua galega no sector textil. Visi贸n, opini贸n e posici贸n da xeraci贸n millenial galega, publicada pola Mesa pola Normalizaci贸n Ling眉铆stica co apoio do departamento de Lingua da Deputaci贸n de Pontevedra, o 60,3% da xente nova afirma que o feito de que un produto estea anunciado en galego a induce 谩 compra, deixando ver que o emprego da lingua galega se trata dun factor determinante no proceso de compra.

O estudo, presentado esta ma帽谩 en Pontevedra, representa para a s煤a autora 鈥渦n pequeno gran de area para darlle ao galego o espazo que merece como lingua oficial e con igualdade de dereitos鈥. Anabel Antela insistiu en que resulta alarmante a baixa presenza do galego en moitos 谩mbitos, especialmente no 谩mbito empresarial e en concreto nun sector, o textil, que tantos 茅xitos leva protagonizado en Galiza, motivo polo que centrou o seu traballo na an谩lise da comunicaci贸n das grandes marcas e na opini贸n da mocidade sobre esa realidade.

鈥淓ste estudo que pode servir de base para futuras campa帽as a prol da lingua, dando a co帽ecer a situaci贸n ling眉铆stica actual, para po帽er fin 谩 diglosia na que est谩 sumida a sociedade galega e po帽er fin 谩s desigualdades, considerado un dos ODS da Axenda 2030鈥, explicou, para engadir que nun momento no que todo xira arredor dos datos, os datos extra铆dos da investigaci贸n subli帽an que o sector do textil 鈥渢en a铆nda unha tarefa pendente e moi urxente coa lingua galega鈥.

Por observaci贸n directa, explicou Antela, analiz谩ronse a 16 marcas e grupos galegos con facturaci贸n de m谩is de 2 mill贸ns de euros. Todas elas utilizan o castel谩n como lingua vehicular da s煤a web, e a铆nda que todas son galegas, s贸 as de Inditex (e non a do grupo) permiten a utilizaci贸n do galego. De 16 unicamente 7 citan v铆nculo con Galiza e en ning煤n momento fan fincap茅 coa s煤a orixe galega, s贸 citando a orixe do dese帽ador ou lugar de apertura. 鈥溍 preciso dar a co帽ecer estes referentes como galegas de maneira que ademais de ser co帽ecidos como grandes 茅xitos espa帽ois, o sexan tam茅n pola s煤a orixe鈥, salientou.

En canto 谩 relaci贸n coa mocidade, a autora destacou que mozas e mozos son encargados de transmisi贸n da lingua e que tanto enquisados como enquisadas amosaron actitude positiva para o uso da lingua no sector. 鈥淥 textil 茅 un sector inspirador e de referencias, sector no que 茅 preciso traballar para que o galego goce dos mesmos dereitos que o castel谩n. Os datos que din que 茅 preciso realizar cambios, xa que o 95% da mostra considera agradable a utilizaci贸n do galego e o 70% di que o seu emprego reforza imaxe de marca, o 60% reco帽ece que un producto anunciado en galego induce 谩 compra e o 95% considera necesario fomento e normalizaci贸n. Que m谩is datos precisan as marcas do textil para realizar cambios? 脡 unha necesidade, un dereito do que debemos gozar鈥, insistiu.

O presidente da Mesa, Marcos Maceira, puxo de manifesto o dato obxectivo de que os pa铆ses m谩is desenvoltos e con maior renda son os que empregan a s煤a lingua para todo, co exemplo de Noruega, Suecia ou Finlandia, fronte aos pa铆ses con menos desenvolvemento, menor educaci贸n e salubridade. 鈥淪e nos queremos desenvolver temos que ter en conta a lingua como un factor determinante no desenvolvemento econ贸mico鈥, dixo Maceira, para engadir que con ese obxectivo a Mesa est谩 a desenvolver o proxecto Abertos ao galego, grazas ao que existe unha APP na que se poden co帽ecer os establecementos que usan o galego no seu d铆a a d铆a.

Pola s煤a banda, a deputada de Lingua da da instituci贸n provincial, Mar铆a Ortega, indicou que 鈥渢odos estamos afeitos a que uso da lingua sexa habitual cando se fala da cultura, tradici贸ns e folclore, pero a nosa lingua vai m谩is al谩. A comunicaci贸n 茅 unha acci贸n mediante c贸digos e o noso c贸digo 茅 a lingua galega, e non s贸 nos vale para falar no furancho. Tam茅n vale cando falamos de ciencias, de marcas comerciais, cando imos 谩 nosa entidade bancaria ou cando imos mercar un veh铆culo鈥.

Ortega fixo fincap茅 en que 鈥渙 emprego da nosa lingua 茅 un dereito, temos que exercelo e esixilo. Se queremos que a nosa lingua se mante帽a viva temos que empregala e conseguir expresar todo o noso mundo na lingua galega鈥, motivo polo que considerou fundamental un traballo como o realizado por Antela Castro.

Pola s煤a banda, o director do estudo e ex decano de CCSS Xos茅 Bahamonde destacou que o galego 茅 fundamental para a marca Galicia e que a sociedade galega reclama m谩is o uso do idioma para co帽ecer a orixe dos productos que merca: 鈥淥 mellor aval de que algo se produce en Galiza 茅 usar o galego, o empresariado ten que ser consciente de que te帽en un activo. Hai que dar prestixio ao galego鈥, subli帽ou, para convidar 谩 cidadan铆a a nestas festas, agasallar cultura galega e mercar produtos etiquetados en galego e de proximidade 鈥減ara facer pa铆s鈥.

A Mesa mant茅n a s煤a actividade grazas 谩s socias e socios.
Colabora connosco asoci谩ndote

Doaz贸ns

Realiza unha achega econ贸mica puntual para axudar no funcionamento da asociaci贸n. Colabora aqu铆

Ler m谩is
Nais e Pais polo Ensino en Galego

Colectivo constitu铆do por un grupo de persoas preocupadas pola inexistencia de oferta educativa en galego e polo escaso valor social que segue a ter a nosa lingua. Saber m谩is

Ler m谩is
Observatorio de Dereitos Ling眉铆sticos

Membros da xudicatura, da avogac铆a, socioling眉铆stas, docentes universitarios e profesionais do Dereito, sensibilizados co聽a lingua galega. Saber m谩is

Ler m谩is
Fundaci贸n V铆a Galego

Fomentar o聽intercambio cultural cos outros territorios pertencentes ao sistema lingu铆stico galego-portugu茅s. Saber m谩is

Ler m谩is