A Mesa e o Concello de Pontevedra atribúen a situación ao deseño consciente da Xunta para expulsar o galego no ensino, tal como se desprende das sucesivas actuacións do Goberno de Núñez Feijoo.
O Concello de Pontevedra reclamou a derrogación do decretazo de 2010 e a posta en marcha do Plan Xeral de Normalización da Lingua galega “aprobado por unanimidade do Parlamento e no que participaron máis de 900 expertos que achegaban solución a cada un dos ámbitos estudados”.
Pontevedra, 25 de xuño de 2014. O concelleiro de Normalización Lingüística de Pontevedra, Demetrio Gómez, e a concelleira de Cultura, Anxos Riveiro mantiveron esta mañá unha reunión co presidente da Mesa pola Normalización Lingüística, Marcos Maceira, para abordar o resultado do último estudo presentado pola Mesa no que concluía que só o 2,42% dos centros de infantil das cidades declaran impartiren marioritariamente aulas en galego.
Tanto a Mesa como o Concello coincidiron na preocupación pola situación actual do galego en xeral, pero no ensino en particular. Atribúen esta situación ao deseño consciente da Xunta de Galiza de expulsar o galego de ensino como se pode traslucir das sucesivas actuacións do Goberno de Núñez Feijoo. Entre as primeiras medidas do Goberno actual estivo suprimir a obrigatoriedade de facer unha proba en galego nas oposición de acceso á función pública, ao que lle seguiu o decreto do ensino do ano 2010 “que busca a desaparición do galego das aulas, que é o que está a conseguir”, indicou Demetrio Gómez.
Ante esta situación, tanto a Mesa como o Concello colaborarán de cara ao primeiro trimestre do vindeiro curso escolar 2014/15 na elaboración de distintas actividades co profesorado para pór de manifesto a situación da lingua e procurar fomentar o seu uso no ensino.
De todos os xeitos, o Concello lembra que a única forma de cambiar esta situación é derrogar o decreto do ano 2010 e pór en marcha o Plan de Normalización da Lingua galega aprobado por unanimidade do Parlamento e no que participaron máis de 900 expertos que achegaban solución a cada un dos ámbitos estudados.